Werksessie analyse en onderzoek
Met gezag de inzet van communicatie onderbouwen
Deze verdiepingsessie helpt je met het maken van een analyse voor Communicatie. Want een analyse vooraf én tussentijds helpt om te bepalen of je met Communicatie als vak eigenlijk wel bijdraagt aan maatschappelijke impact. Ook helpt het om het goede gesprek te voeren met organisatie en bestuur.
Om hierbij te helpen hebben we het 4i-model gemaakt om snel te bepalen wat je nodig hebt aan analyse of onderzoek om de impact van Communicatie te bepalen:
Ingangen voor signalen (je eigen organisatie, media-monitoring en onderzoek doen)
Inhoud (signalen ordenen op steun, kritiek, vragen en suggesties)
Insteek (signalen ordenen op waar ze betrekking op hebben)
Impact bepalen (gebeurt er wat je verwacht of is er een interventie nodig?)
Inhoud werksessie (dag)
Introductie:
Onze visie op overheidscommunicatie
Focus op impact met behulp van het 4A-model
Handvatten voor analyse en onderzoek
Uitleg over het 4i-model met behulp van de kaartenset die we daarvoor hebben ontwikkeld.
Oefenen met het 4A-model en het 4A-model met cases uit je eigen praktijk.
Het samenspel met bestuur en organisatie: hoe word je fijne danspartners?
Praktische informatie en tarief
Deze werksessie duurt een dag en wordt gepland op jullie eigen locatie.
Deze sessie is voor communicatieprofessionals die met analyse en onderzoek hun advies en hun aanpak overtuigend willen onderbouwen.
Aan deze sessie kunnen maximaal 20 deelnemers meedoen.
De sessie wordt begeleid door Aart Paardekooper.
Het tarief voor deze sessie is € 2.500,- excl. 21% BTW en inclusief de kaartenset voor elke deelnemer.